ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
Moderators: Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
საინტერესო ინფორმაციაა. ისე კი ისტორია ყოველთვის რეალური ფაქტების ინტერპრეტაციაა. ამაში სომხებს ვერ შევედავებით . მის ქართულ წარმომავლობაზე საუბარიც ხომ ჩვენი ინტერპრეტაციაა .ლეონტი wrote: ეს სომხების ინტერპრეტაციაა: [...]
მაგრამ მაინც როგორც ჩანს ადრექრისტიანული სტელაა ანუ ქვასვეტი და შესაძლოა ქართული წარმომავლობის, ყოველ შემთხვევაში მართლმადიდებლური ანუ არა მონოფიზიტური წარმოშობისაა რადგან ადრეულია.
იქნებ მესვეტეებთან იყოს დაკავშირებული ეს სტელები? რომელიმე მესვეტის სახელობის ხომ არ არის ოძუნის ტაძარი?
ქვასვეტები მხოლოდ ქართულ კულტურაში ხომ არ გვხვდება? ცნობილია, რომ არა მხოლოდ ქრისტიანობამდელ ქვა–სტელებს, თვით მესვეტეთა სამყოფ სვეტებსაც კი ფალოსურ კულტს უკავშირებენ. და რატომ არ შეეძლოთ სომხებს ეს ერთ-ერთთან მიმართებაში – ან ფალოსის კულტთან ან ქრისტიანულ თვითგვემასთან მიმართებაში – გამოეყენებინათ?
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
ლეონტი
ძველი თუ არის და იმ დროინდელი, სანამ მონოფიზიტები გაეხლიჩებოდნენ დანარჩენ ქრისტიანებს, რატომ ვერ იქნება ეს სტელა სომხური? სომხები ხომ მანამდეც იყვნენ ქრისტიანები, სანამ მონოფიზიტებსა და სხვა ქრისტიანებს შორის მოხდებოდა უსიამოვნება ისევე როგორც ჩვენ.
აი, მაინც თურმე ვამჟღავნებთ რაღაცეებს, რაც სომხებში არ მოგვწონს ასეანუ ქვასვეტი და შესაძლოა ქართული წარმომავლობის
ძველი თუ არის და იმ დროინდელი, სანამ მონოფიზიტები გაეხლიჩებოდნენ დანარჩენ ქრისტიანებს, რატომ ვერ იქნება ეს სტელა სომხური? სომხები ხომ მანამდეც იყვნენ ქრისტიანები, სანამ მონოფიზიტებსა და სხვა ქრისტიანებს შორის მოხდებოდა უსიამოვნება ისევე როგორც ჩვენ.
Last edited by დათო on 09 თებ 2011, 12:41, edited 1 time in total.
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
ქობერის ნახვისას ეს ლექსი გამახსენდა და დავწერ ბარემ:
ეს ეკლესია
ერეკლესია! _
ამბობს წარწერა ზედ ამოჭრილი.
არ ჩანს არავინ ეკლესიაში,
არც დაჩოქილი მოჩანს მორჩილი...
გადაპობილა თაღი შუაზე
და ხავსს კედელზე გააქვს ბიბინი...
შუაღამისას ისმის უეცრივ
ტანაბჯრიანი კაცის ქვითინი...
გოგლა ლეონიძე
ეს ეკლესია
ერეკლესია! _
ამბობს წარწერა ზედ ამოჭრილი.
არ ჩანს არავინ ეკლესიაში,
არც დაჩოქილი მოჩანს მორჩილი...
გადაპობილა თაღი შუაზე
და ხავსს კედელზე გააქვს ბიბინი...
შუაღამისას ისმის უეცრივ
ტანაბჯრიანი კაცის ქვითინი...
გოგლა ლეონიძე
საქართველოსთვის!
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
მისი რომ იყო, იმიტომ გააჩუქა! სომხებს ლორის მხარის მათადმი საჩუქრად ბოძების სიგელი გააჩნიათ, თანაც ქართველი მეფის ბეჭდიანი!burdiani wrote:ქობერის ნახვისას ეს ლექსი გამახსენდა და დავწერ ბარემ:
ეს ეკლესია
ერეკლესია! _
ამბობს წარწერა ზედ ამოჭრილი.
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
Nephros
მაგ რაღაცეებს მნიშვნელობა აღარ აქვს, ლორე საქართველო იყი 1918 წელს ვინ ვის რა აჩუქა არც არავის აინტერესებდა და არც ითვალისწინებდა. მეორეც ერეკლეს მმართველობის პერიოდში ლორე ბოლომდე შემოდიოდა საქართველოში და ამას ჩუქება არ ჰქვია.
მაგ რაღაცეებს მნიშვნელობა აღარ აქვს, ლორე საქართველო იყი 1918 წელს ვინ ვის რა აჩუქა არც არავის აინტერესებდა და არც ითვალისწინებდა. მეორეც ერეკლეს მმართველობის პერიოდში ლორე ბოლომდე შემოდიოდა საქართველოში და ამას ჩუქება არ ჰქვია.
საქართველოსთვის!
- Giorgi Bagrationi
- მაწანწალა
- Posts: 780
- Joined: 12 ოქტ 2005, 22:46
- Location: Tbilisi
- Contact:
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
burdiani
ეს კომენტარი იყო ლექსზე და ერეკლე II-ზე. ამას ისტორიული წყაროები მოწმობენ. ხოლო ის ფაქტი, რომ სომხები სომხეთის ქართლ-კახეთთან მიერთების პროექტს სთავაზობდნენ ერეკლე II-ს თავის დროზე, თქვენს პათოსს ნამდვილად ამართლებს! ამ ყოველივეს კი საერთო ნამდვილად არაფერი აქვს 1918 წელთან, რომელიც სხვა მოვლენაა როგორც საქართველოს, ისე მთელი იმდროინდელი მსოფლიოს ისტორიისთვის.
ეს კომენტარი იყო ლექსზე და ერეკლე II-ზე. ამას ისტორიული წყაროები მოწმობენ. ხოლო ის ფაქტი, რომ სომხები სომხეთის ქართლ-კახეთთან მიერთების პროექტს სთავაზობდნენ ერეკლე II-ს თავის დროზე, თქვენს პათოსს ნამდვილად ამართლებს! ამ ყოველივეს კი საერთო ნამდვილად არაფერი აქვს 1918 წელთან, რომელიც სხვა მოვლენაა როგორც საქართველოს, ისე მთელი იმდროინდელი მსოფლიოს ისტორიისთვის.
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
ესეც იოანე ოქროპირი, დღეს მისი დღეა, მისი წმინდა ნაწილების კომანიდან კონსტანტინოპოლში გადასვენებისა. რასაც ვულოცავ ყველა მართლმორწმუნე ქრისტიანს.
წმინდა პანტელეიმონ მკურნალი.
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
გეთანხმები, ბევრ მეცნიერს აქვს თავში ფალოსი.Nephros wrote: თვით მესვეტეთა სამყოფ სვეტებსაც კი ფალოსურ კულტს უკავშირებენ.
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
ესაა იოანე შუამდინარელი, იგივე იოანე ზედაზნელი. იე–ს შორის ქარაგმაა.ლეონტი wrote:
შუაში გამოსახული მამის წარწერა წავიკითხე:
წმინდა იეშუნ მდინარელი
მის გვერდით კიდევ, აი ჩიტი სადაც ჩანს, შიო–მღვიმელი იქნება გამოსახული, შიოს ცხოვრებიდან ცნობილია, რომ ჩიტს მიჰქონდა მასთან საჭმელი... წარწერიდან მარტო ''მლი'' ჩანს, ბოლო ნაწილი.
კარგი გასვლა გამოგსვლიათ. იმედია რომ დათბება კიდევ წავა კარავი ამ მიმართულებით... ასეთ სიცივეში სუნთქვა მეზარება
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
არა მხოლოდ თავშილეონტი wrote:გეთანხმები, ბევრ მეცნიერს აქვს თავში ფალოსი.Nephros wrote: თვით მესვეტეთა სამყოფ სვეტებსაც კი ფალოსურ კულტს უკავშირებენ.
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
karavi87 wrote:კაი რააა, პირველად გესმის რომ ქართველებს დედაენა სომხებმა დაგვიწერეს?burdiani wrote:
საინტერესოა განმარტება??? !!! თურმე ეს ტაძრები სომხურია, კი მაგრამ იქ ქართული დამწერლობით არის შესრულებული ბევრი რაღაც მათ შორის მრგვლოვანითაც. მაგრამ ამაზე სომხები ალბათ უპასუხებენ: ესენი ის ქართველები არიაონ რომლებიც სომხეთში გადმოვიდნენ სამოღვაწეოდ და ჩვენ მათდამი დიდი პატივისცემისა ქართული წარწერებით დავკრძალეთ. მაგრამ რაღას იტყვიან ნუსხა ხუცურზე საინტერესოა?????
ჰოდა დიდმა სომეხმა მწერალმა რუსტველიანმა ისე კარგად იცოდა ქართული რომ ვეფხისტყაოსანი ქართულად დაწერა...
ბაბომაგათისამ აი
ისე და ეხლა სურფსარქისია, სანამ სომეხს არ შეიწირავს, არ გაჩერდება
а в горах по утрам туман, дым твоих Ñигарет,
еÑли хочешь Ñоити Ñ ÑƒÐ¼Ð°, лучше ÑпоÑобов нет !!!
еÑли хочешь Ñоити Ñ ÑƒÐ¼Ð°, лучше ÑпоÑобов нет !!!
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
ყოჩაღ, მართალი ხარ ეგ ვეღარ გავტვინე.ჩიტუციო wrote:ესაა იოანე შუამდინარელი, იგივე იოანე ზედაზნელი. იე–ს შორის ქარაგმაა.ლეონტი wrote:
შუაში გამოსახული მამის წარწერა წავიკითხე:
წმინდა იეშუნ მდინარელი
მის გვერდით კიდევ, აი ჩიტი სადაც ჩანს, შიო–მღვიმელი იქნება გამოსახული, შიოს ცხოვრებიდან ცნობილია, რომ ჩიტს მიჰქონდა მასთან საჭმელი... წარწერიდან მარტო ''მლი'' ჩანს, ბოლო ნაწილი.
(
მაშ მარჯვენა გამოსახულება ევაგრე, არც პონტოელი გამოდის და არც მოწამე, არამედ :
VI საუკუნის II ნახევრის ქართველი საეკლესიო მოღვაწე, შიომღვიმის მონასტრის წინამძღვარი; ერისკაცობაში — ქართლის სპასპეტი, ციხედიდის მთავარი. ბერად აღიკვეცა შიო მღვიმელის ზეგავლენით და მისგანვე მიიღო წინამძღვრობა.
დიდი მადლობა შესწორებისათვის.
კარგი გალობა იცი ჩიტუციო.
ეხლა სომეხი მეცნიერები თუ ამ რესურსს წვდებიან, ახალი თეორია წამოვა 13 ასურელი მამის მონოფიზიტობის და შესაბამისად სომხური წარმომავლობის შესახებ.