სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
Moderators: Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia
- datoforesti
- მაწანწალა
- Posts: 459
- Joined: 05 სექ 2011, 22:24
- Location: Tbilisi
- Contact:
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
ხელოვნება ტანჯვაა, რომელიც მთელი ცხოვრება მოგყვება და გღრღნის
Inside I'm Forrest gump
http://datoforest.blogspot.com/
Inside I'm Forrest gump
http://datoforest.blogspot.com/
- datoforesti
- მაწანწალა
- Posts: 459
- Joined: 05 სექ 2011, 22:24
- Location: Tbilisi
- Contact:
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
ხელოვნება ტანჯვაა, რომელიც მთელი ცხოვრება მოგყვება და გღრღნის
Inside I'm Forrest gump
http://datoforest.blogspot.com/
Inside I'm Forrest gump
http://datoforest.blogspot.com/
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
datoforesti
მაგარი ფოტოებია
მაგარი ფოტოებია
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
დააყენე დააყენე მაგარი იყო
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
ნახევარი და ყველაზე შთამბეჭდავი შორეთის და შორეთის ციხის ფოტოებია მოკლედ ამ ხეობაში კიდევ ღირს წასვლა ნაღდ ლაშქრობაზე პირდაპირ ასპინძიდან არც ისე შორსაა ოთა
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
არჩილმა ხომ ყველა ციხე დაიპყრო ბედუინმა კი ყველა გვირაბი
კიდევ ბევრჯერ ვილაშქრებთ ერთად
კიდევ ბევრჯერ ვილაშქრებთ ერთად
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
datoforesti wrote:
ყველა ძალიან კარგები ხართ!!!!
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
იკო მართლა დიდი მეომარი კაცია რა
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
როგორი მაგარი ფოტოებიაააააააა )) :*:*:*** საყვარლებო თქვენა :*
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
სურათEბი რომ ვნახე კიდევ უფრო შემშურდა თქვენი. ოთის ხეობაში ნამყოფი არ ვარ. უნდა მოვახერხო როგორმე წასვლა.
საროშიც კარგად გიძრომიალიათ. ისე, იქვე ტაძრის სიახლოვეს რამდენიმე დარბაზია გადარჩენილი, რომ გითხრათ სრულიად გამორჩეული ნიმუშებია-თქო ტყული იქნება, მაგრამ თავისსავე ადგილას, თავისსავე კონტექსტში ნახვა მაინც თავისებურ შთაბეჭდილებას ახდენს. რომ გეთხოვათ ხალისით შეგიშვებდნენ და დაგათვალიერებინენდნენ.
სარო კიდევ იმით დამამახსოვრდა, რომ პირვალად როცა ვიყავი (ოთხმოციანი წლების დასაწყისში) ტაძარზე ხის კარი ეკიდა და იმ ხის კარს ხის მექანიზმიანი საკეტი ჰოქონდა ხისავე გასაღებით. შემდეგში როცა ტაძარი მოქმედი გახდა ის ხის კარი ამოუღიათ, გადაუგდიათ და რკინის კარი ჩაუყენებიათ. არადა რამდენი გინახავთ შუა საუკუნეების (თუნდა გვიანის) ხის ბოქლომი თავისსავე ხის გასაღებით. დამენანა....
საროშიც კარგად გიძრომიალიათ. ისე, იქვე ტაძრის სიახლოვეს რამდენიმე დარბაზია გადარჩენილი, რომ გითხრათ სრულიად გამორჩეული ნიმუშებია-თქო ტყული იქნება, მაგრამ თავისსავე ადგილას, თავისსავე კონტექსტში ნახვა მაინც თავისებურ შთაბეჭდილებას ახდენს. რომ გეთხოვათ ხალისით შეგიშვებდნენ და დაგათვალიერებინენდნენ.
სარო კიდევ იმით დამამახსოვრდა, რომ პირვალად როცა ვიყავი (ოთხმოციანი წლების დასაწყისში) ტაძარზე ხის კარი ეკიდა და იმ ხის კარს ხის მექანიზმიანი საკეტი ჰოქონდა ხისავე გასაღებით. შემდეგში როცა ტაძარი მოქმედი გახდა ის ხის კარი ამოუღიათ, გადაუგდიათ და რკინის კარი ჩაუყენებიათ. არადა რამდენი გინახავთ შუა საუკუნეების (თუნდა გვიანის) ხის ბოქლომი თავისსავე ხის გასაღებით. დამენანა....
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
Kakha
ეს პირველი კარვული გასვლა იყო ოთისწყლის ხეობაში და ასვე ბიეთში(მაკენას სოლო ტურს თუ არ ჩავთვლით); ორივე ხეობა ულამაზესია და რა თქმა უნდა კიდევ დაიგეგმება ამ ხეობაში გასვლები. ჩვენ არ გვინახავს ღართა და ჯაბიეთი. ასევე ოშორის ეკლესია+ჩიტიკიბეს ციხე საიდანაც ფარავნის ტბაც კი ჩანს. ასევე თისელის ეკლესია. ეს ყველაფერი რაც ჩამოვთვალე ახლო ახლოსაა 1-2 მთა ყოფს ერთმანეთისგან თუმცა ივნისი/სექტემბერი საუკეთესო დროა რადგან სხვა დროს ან დიდი თოვლია ან დიდი მთების სეზონია.
მე მხოლოდ ვარძია/ხერთვის ვანის ქვაბებში ვიყავი ნამყოფი მთელ რეგიონში და ახლა რეგიონს საფუძვლიანად გავეცანი და სხვა დროს ან მე ან სხვას უკევ უფრო ტერიტორიულად შემჭიდროებული გასვლების დაგეგმვა შეუძლია.
ხის კარი არა მაგრამ გელსუნდას ქვის კარის დაკეტვა-გაღებით ვიხალისეთ
სარო კი მართლაც უმაგრესია. მე2 დღეს ვნახეთ შორეთიც და საროც ბზობა დღეს და მართლა დიდი ხანია ასეთი სანახაობრივი დღე არ მქონია.
ეს პირველი კარვული გასვლა იყო ოთისწყლის ხეობაში და ასვე ბიეთში(მაკენას სოლო ტურს თუ არ ჩავთვლით); ორივე ხეობა ულამაზესია და რა თქმა უნდა კიდევ დაიგეგმება ამ ხეობაში გასვლები. ჩვენ არ გვინახავს ღართა და ჯაბიეთი. ასევე ოშორის ეკლესია+ჩიტიკიბეს ციხე საიდანაც ფარავნის ტბაც კი ჩანს. ასევე თისელის ეკლესია. ეს ყველაფერი რაც ჩამოვთვალე ახლო ახლოსაა 1-2 მთა ყოფს ერთმანეთისგან თუმცა ივნისი/სექტემბერი საუკეთესო დროა რადგან სხვა დროს ან დიდი თოვლია ან დიდი მთების სეზონია.
მე მხოლოდ ვარძია/ხერთვის ვანის ქვაბებში ვიყავი ნამყოფი მთელ რეგიონში და ახლა რეგიონს საფუძვლიანად გავეცანი და სხვა დროს ან მე ან სხვას უკევ უფრო ტერიტორიულად შემჭიდროებული გასვლების დაგეგმვა შეუძლია.
ხის კარი არა მაგრამ გელსუნდას ქვის კარის დაკეტვა-გაღებით ვიხალისეთ
სარო კი მართლაც უმაგრესია. მე2 დღეს ვნახეთ შორეთიც და საროც ბზობა დღეს და მართლა დიდი ხანია ასეთი სანახაობრივი დღე არ მქონია.
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
Kakha
ეს მესხური დარბაზები ვიცოდით, მოვიკითხეთ ისიც ვისაც გასაღები აბარია. ჰოდა რამდენადაც მახსოვს რაღაც ნაწილმა დაათვალიერა კიდეც ვიდრე ჩვენ დემეტრე I ის აგებული კოშკიდან ჩანჩქერის და ხიზაბავრის ცქერით ვტკბებოდით.
რაც შეეხება ოთისწყლის ხეობას აქ ცალკე სალაშქრო ტურია დასაგეგმიასპინძიდან ასვლით და თისელში ჩამოსვლით ან პირიქით, ამ ხეობის ძეგლებზე რამის მიბმა უკვე დიდ დროს მოითხოვს.
ეს მესხური დარბაზები ვიცოდით, მოვიკითხეთ ისიც ვისაც გასაღები აბარია. ჰოდა რამდენადაც მახსოვს რაღაც ნაწილმა დაათვალიერა კიდეც ვიდრე ჩვენ დემეტრე I ის აგებული კოშკიდან ჩანჩქერის და ხიზაბავრის ცქერით ვტკბებოდით.
რაც შეეხება ოთისწყლის ხეობას აქ ცალკე სალაშქრო ტურია დასაგეგმიასპინძიდან ასვლით და თისელში ჩამოსვლით ან პირიქით, ამ ხეობის ძეგლებზე რამის მიბმა უკვე დიდ დროს მოითხოვს.
საქართველოსთვის!
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
742 მეტრში ვიყავით ტყის დასასრულთან ციხიდან რომ დაქანებულ უგზო ფერდობზე რომ ჩავედით
მერე კი ერთი ფერდობის ავლა და ღართაში ვიყავით..
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ المÙستَقÙيمَ
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
მე და ჩემმა +მა გიორგიმ ვნახეთ ეგ დარბაზები და ძალიან საინტერესო იყო.
Fátt er svo illt, að einugi dugi.
სამცხე–ჯავახეთი pro 7-9 აპრილი, 2012
კუმურდო:
ხუროთმოძღვრების ისტორიული მიმოხილვა X საუკუნის მეორე ნახევრიდან XIII – XIV საუკუნეთა მიჯნაზე - კუმურდო // ვ. ბერიძე - ძველი ქართული ხუროთმოძღვრება.- თბ.,1974, გვ. 49-50
პირველი ნიმუშები, რომლებიც ამ ეპოქას შეიძლება მივაკუთვნოთ, ჯერ კიდევ ატარებს გარდამავალი ხანის ნიშნებს, მაგრამ, მეორე მხრივ. მათში უკვე საკმაოდ ნათლად იჩენს თავს ახალი სტილის ნიშნებიც. ამ დროის X ს-ის შუა ათეული წლების - ტიპური მაგალითია კუმურდოს შესანიშნავი ტაძარი ჯავახეთში, ახალქალაქის მახლობლად. გადაუჭარბებლად შეიძლება ითქვას, რომ ეს შუა საუკუნეჟბის ქართული ხუროთმოძღვრების ერთი მწვერვალთაგანია, როგორც მხატვრული ღირსებებით, ისე ტექნიკური შესრულების დონითაც. საბედნიეროდ, კუმურდო მიეკუთვნება იმ იშვიათ ქართულ ძეგლთა რიცხვს, რომელთაც თავისსავე კედლებზე აქვთ თავისი „პასპორტი“ - სამშენებლო წარწერა, რომელშიაც მოხსენებული არიან კტიტორი (მშენებლობის მოთავე და ხარჯის გამღები) და ხუროთმოძღვარი, მითითებულია აგების თარიღი; არის სხვა წარწერებიც. რომლებიც ძეგლის შემდგომ ისტორიულ თავგადასავალს ასახავს.
მთავარი წარწერა გვაცნობებს, რომ ტაძარი აგებულია ხუროთმოძღვარ საკოცარის მიერ ლეონ მეფის დროს, "ერისთვობასა ზვიასსა“, "ქრონიკონსა რპდ“. ე.ი. 184 ქრონიკონს, რაც ქრისტიანული წელთაღრიცხვით 964 წელს უდრის. XI საუკუნეში, მეფის ბაგრატ IV დროს, სამხრეთიდან ეკლესიას მიაშენეს ღია ექვსტერი, რომლის თაღებიც უფრო გვიან ამოქოლეს. XVI ს-ში ტაძარი გადააკეთეს, შემდეგ კი ძლიერ დაზიანდა, შესაძლებელია, მიწისძვრისაგან. გუმბათი ჩამოიქცა, ხოლო დასავლეთი ნაწილი ჩაშენებით დაამახინჯეს. და მაინც, დანგრეული ტაძარიც უძლიერეს შთაბეჭდილებას ტოვებს. ზემოთ ჩვენ კუმურდო მოვიხსენიეთ, როგორც გეგმის მხრივ გენეტიკურად ექვსაფსიდიან ეკლესიების ტიპთან დაკავშირებული. ეს ტიპური "გარდამავალი" ძეგლია სწორედ გეგმის თვალსაზრისით: შიგნით, გუმბათქვეშა ექვსწახნაგა გარშემო, განლაგებულია შენობის ცენტრისკენ გახსნილი ხუთი ღრმა აფსიდი. ორ-ორი, ერთმანეთის პარალელურად მოთავსებული - სამხრეთითა და ჩრდილოეთით, ერთი, ყველაზე უფრო ღრმა -აღმოსავლეთით. დასავლეთის დაგრძელებული მკლავი, სწორკუთხა მოხაზულობისა, ბოძებით სამ "ნავად" იყო გაყოფილი. გუმბათი ეყრდნობა აფსიდების შვერილებზე წაბმულ წახნაგოვან ბოძებს. მაგრამ ექვსაფსიდიან ეკლესიებისგან განსხვავებით, გარედან ეს შიგა გეგმა ჩასმულია სწორკუთხა მკლავებიანი წაგრძელებული ჯვრის ფორმაში, რომელიც გამოყენებულია X-XI სს. მიჯნის ზოგ სხვა ძეგლშიაც. სხვა სიტყვით რომ ვთქვათ, კუმურდოს გეგმაში თითქოს შეთავსებულია წარსული და მომავალი - მრავალაფსიდიანობა, რომელსაც არ გადმოუღწევია X – XI ს-თა მიჯნის აქეთ, და წაგრძელებული სწორკუთხა გეგმა, დამახასიათებელი მთელი მომდევნო ხანის საეკლესიო არქიტექტურისათვის. გარეგნული იერით კუმურდო უკვე ახალ დროს მიეკუთვნება. ამას მოწმობს აზიდული პროპორციებიც, აღმოსავლეთისა და გვერდის ფასადების სამკუთხა ნიშებიც (მოტივი, რომელიც შემდეგ დიდად გავრცელდა), სარკმელთა მოჩუქურთმებული საპირეებიცა და ჩუქურთმიანი ჯვრებიც. ჩუქურთმის კვეთა ფაქიზია, განსაცვიფრებლად რაფინირებული. ნახატი მცენარეული მოტივებისა და გეომეტრიული წნულისგან შედგება. მორთულობის სისტემაში ჩართულია რელიეფური ქანდაკებებიც. საკურთხევლის სარკმლის მორთულობაში ოთხი მახარებლის სიმბოლოებია -ანგელოზი, ლომი, ხარი, არწივი; შიგნით, გუმბათქვეშა აფრებში (აღმოსავლეთის მხარეს) გამოსახული არიან საქართველოს მეფის ბაგრატ III დედა გურანდუხტ დედოფალი და მისი ძმა, ლეონ მეფე. კუმურდოს კედლები, უპირველეს ყოვლისა, გვხიბლავს თავისი ფერის სილამაზით. პერანგის ქვა მოვარდისფროა, ღრმა, ინტენსიური ტონისაა. აქა-იქ თითქოს შემთხვევით (სინამდვილეში კი, ღრმად მოფიქრებულად) "ჩაწვეთებულია" სისხლისფერი "ლაქები", (ჯვარი და სარკმლის სათაური აღმოსავლეთ ფასადზეა), რაც განსაკუთრებით ამაღლებს უნაკლო ოსტატობით ნაწყობი კედლების ფართო ზედაპირთა ფერადოვან ძალას. ოსტატობის დონე მართლაც საკვირველია - მისი კვალი აჩნია ქვის დამუშავებასაც, კედლის წყობასაც, ყოველი თაღის მოხაზულობასა და ჩუქურთმათა შესრულებასაც. ხოლო შიგა სივრცე - შუა ექვსკუთხედი მძლავრად ატყორცნილი ბოძებით, ვირტუოზულად გამოყვანილი საბჯენი თაღებითა და კამარებით, ცალკეულ ნაწილთა ღრმად გააზრებული შეფარდება იტაცებს და აღელვებს მნახველს დიდებულებითა და კეთილშობილი სიმკაცრით.
http://saunje.ge/index.php?id=877&lang=ka
საქართველოსთვის!