ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
Moderators: Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
ესააა სომხების მიერ საინფორმაციო დაფაზე განთავსებული გეგმის მიხედვით დახაზული გეგმა google earth ის ორთოზე (სპეციალურად არ დავაპატარავე სურათი რომ ხარისხი არ დაეკარგა)
ეს კი მათივე განმარტებები და ისტორია ტაძრისა
ეს კი მათივე განმარტებები და ისტორია ტაძრისა
საქართველოსთვის!
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
ძალიან კარგი გასვლა იყო, სახალისოც რათქმაუნდა...
გაიხარეთ ყველამ
მმიკვირს რომ აქამდე "სირუმ სარერე"_ს რეპორტაჟი არ გამოჩენილა
გაიხარეთ ყველამ
მმიკვირს რომ აქამდე "სირუმ სარერე"_ს რეპორტაჟი არ გამოჩენილა
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
შუაში გამოსახული მამის წარწერა წავიკითხე:
წმინდა იეშუნ მდინარელი
აი მარჯვენას თუ არ ვცდები წმინდა ევაგრიოს, სულ 2 ევაგრეა წმინდანი 1 მოწამე, მეორე წმინდა ევაგრე პონტოელი. ეს მოწამე ევაგრე ბერი უნდა იყოს, რადგან ჯვარი უპყრია ხელთ, როგორაც მოწამეები გამოისახებიან.
http://www.orthodoxchristian.info/pages/St_Evagrios.htm
Last edited by ლეონტი on 09 თებ 2011, 10:04, edited 2 times in total.
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
აბა wikipedia -ზე ნახე თბილისში არსებული ზემო ბეთლემის ისტორია, აშკარად სომხის დაწერილია და მე რომ წავიკითხე გავოგნდი. ნამდვილად არ ვიცი ბეთლემის შექმნის ისტორია, მაგრამ ისე გამოდის, რომ 1990 წელს გადავაქართულეთ მანამდე საუკუნეების სომხური ეკლესია.qvevri wrote:Eh_Dato
მე მაინც იმას ვკითხულობ, რასაც ამ ათიოდე წლის წინათ ვკითხულობდი, რატომ ქარველებს არ გვინდება რომელიმე სომხური ძეგლის მითვისება ან მათი ფრესკების გადაფხეკა და სანაცვლოდ ჩვენების დახატვა? ან დოკუმენტების გაყალბება მათსაებრ? ჩვენი და მაგათი ერთი პოზიციიდან განჭვრეტა არ მიმაჩნია მართებულად. ბარიერს რაც შეეხება, აქ ვიღაცეების აზრს მნიშვნეობა ნამდვილად არა აქვს, არამედ ქართველ ისტორიკოსებისას და ქართული ეკლესიისას, რომელიც მათი სასულიერო პირებისა და ინტელიგენციის (თუკი, ასეთი მცნება საერთოდ არსებობს ბუნებაში (მე ეჭვი მეპარება...)) აზრისაგან, რომელიც თავგამოდებით ამტკიცებს, რომ ყველანი და ყველაფერი ამ ქვეყანაზე სომხური წარმომავლობისააო.... პრინცესა დაიანა, ჩერჩილი, ფარაონ რამზესი. სტალინი, და ბოლოს და ბოლოს მაცხოვარი!!!??? თურმე სომხები ყოფილანო. მაგრამ მეორეს მხრივ მაშ რა ქნან? აქვთ კი სხვა გამოსავალი ვიდრე ქურდბაცაცობა და ქუჩის ქალობა, რომელიც უკვე პროფესიად გაუხდია ამ მართლაც და საცოდავ ერს?
- Giorgi Bagrationi
- მაწანწალა
- Posts: 780
- Joined: 12 ოქტ 2005, 22:46
- Location: Tbilisi
- Contact:
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
http://www.link.ge/file/349299/lore.rar.html
გადმოიწერეთ, განაარქივეთ და პროგრამა DevaIVR-ში ჩააგდეთ jpg ფაილი.
შემდეგ "თაგუნა"-ს მეშვეობით (დააჭირეთ მარცხენა ღილაკს) საითაც გინდათ გაიხედეთ, აიხედეთ და ჩაიხედეთ. "თაგუნა"-ს სატრიელებელი თვალით შეგიძლიათ შორს და ახლოს გამოსახულების მოტანა.
გადმოიწერეთ, განაარქივეთ და პროგრამა DevaIVR-ში ჩააგდეთ jpg ფაილი.
შემდეგ "თაგუნა"-ს მეშვეობით (დააჭირეთ მარცხენა ღილაკს) საითაც გინდათ გაიხედეთ, აიხედეთ და ჩაიხედეთ. "თაგუნა"-ს სატრიელებელი თვალით შეგიძლიათ შორს და ახლოს გამოსახულების მოტანა.
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
საინტერესოა განმარტება??? !!! თურმე ეს ტაძრები სომხურია, კი მაგრამ იქ ქართული დამწერლობით არის შესრულებული ბევრი რაღაც მათ შორის მრგვლოვანითაც. მაგრამ ამაზე სომხები ალბათ უპასუხებენ: ესენი ის ქართველები არიაონ რომლებიც სომხეთში გადმოვიდნენ სამოღვაწეოდ და ჩვენ მათდამი დიდი პატივისცემისა ქართული წარწერებით დავკრძალეთ. მაგრამ რაღას იტყვიან ნუსხა ხუცურზე საინტერესოა?????
მოგზაურობა
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
წმინდა სიმეონ არქიმანდრიტი, იგივე მესვეტე.
არქიმანდრიტი (ბერძნ. archimandrites - "ფარეხის გამგე", გადატ. "ქრისტეს სამწყსოს" გამგებელი), არქიმანდრიტის თანამდებობა შემოიღეს ბიზანტიაში V საუკუნეში თავდაპირველად ეწოდებოდა ეპისკოსის მიერ ეპარქიის იღუმენთაგან არჩეულ მოხელეს, რომელსაც ევალებოდა ეპარქიის მონასტრების ზედამხედველობა.
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
MIRANDA wrote:
რა უქენი ჩემს დააააააააას?! (©ქეთევან ღლონტი)VANO wrote:
მე არაფერი კი არადა ფოტოშოპმა ქნა
აი ახალი მარიტა. იმედია მოგეწონება
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
VANO
მაინც ვერა ქაჩამს, აბა ცოტა თვალები გაუცესფერე, ტუჩები გაუდიდე და გაუწითლე და თმები გაუჩალისფერე და მერე ვნახოთ
მაინც ვერა ქაჩამს, აბა ცოტა თვალები გაუცესფერე, ტუჩები გაუდიდე და გაუწითლე და თმები გაუჩალისფერე და მერე ვნახოთ
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
ქობაირის მონასტრის ერთ-ერთმა საფლავის ქვამ შემოინახა ქართული პოეზიის მშვენიერი ნიმუში, რომელიც არაერთ კრებულში, მათ შორის მურმან ლებანიძის მიერ შედგენილ ქართული პოეზიის ანთოლოგიაშია შესული.
წამოედით სოფლისაგან ცოდვაქნილნი და გამკრთალნი;
გულსა ცეცხლი მომედების, ამომდიან პირით ალნი,
დიდთა მათთა შვებათაგან დამრჩეს ჩოხის ნაფერთალნი,
კურთხეულ ხარ, ქრისტე ღმერთო, შენ და შენი სამართალი.
წამოედით სოფლისაგან ცოდვაქნილნი და გამკრთალნი;
გულსა ცეცხლი მომედების, ამომდიან პირით ალნი,
დიდთა მათთა შვებათაგან დამრჩეს ჩოხის ნაფერთალნი,
კურთხეულ ხარ, ქრისტე ღმერთო, შენ და შენი სამართალი.
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
Eh_Dato
ვაიიიიი, აქამდე გეთქვა მაინც. თუმცა თოვლი იდო და შეიძლება ვერ დავინახეთ, მე ძირეულად დავათვალიერე საფლავის ლოდები, მაგრამ ვერ ვნახე. ეს ეპიტაფია ჩემი საყვარელი ლექსთაგანია. შედევრების წიგნი როა გამოცემული პირველი და მეორე ტომ იმის პირველ ტომშია, რომელიც 10 წლის წინ მაჩუქეს და მას მერე გულში ჩამივარდა ეს ლექსი
ვაიიიიი, აქამდე გეთქვა მაინც. თუმცა თოვლი იდო და შეიძლება ვერ დავინახეთ, მე ძირეულად დავათვალიერე საფლავის ლოდები, მაგრამ ვერ ვნახე. ეს ეპიტაფია ჩემი საყვარელი ლექსთაგანია. შედევრების წიგნი როა გამოცემული პირველი და მეორე ტომ იმის პირველ ტომშია, რომელიც 10 წლის წინ მაჩუქეს და მას მერე გულში ჩამივარდა ეს ლექსი
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011
რამდენიმე საფლავის ეპიტაფია გადავიღე, მაგრამ ამხელა ტექსტი რომ ყოფილიყოს არ მახსოვს, შეიძლება მართლაც თოვლის ქვეშ იყო მოქცეული. გადავხედავ მოგვიანებით ყველა წარწერას რაც გადავიღე და იქნებ რომელიმე იყოს.