ოდესმე, სადმე ხომ არ წავსულიყავით... და სხვა ასეთი იდეები
Moderators: Kakha, Druides, ilia, Kakha, Druides, ilia, Kakha, Druides, ilia, Kakha, Druides, ilia
-
qvevri
- ქვევრი
- Posts: 7185
- Joined: 13 მაი 2007, 22:57
Post
by qvevri » 02 აპრ 2009, 18:25
GAMARJOBA SAKARTVELO wrote:qvevri wrote:
დიდათ ვბოდიშობ, უნდა მეთქვა აღრგომის წინა დღეებში მეთქი დაააა....

ესე იგი, მაგ დღეს წალამი და ძველი ბზა უნდა დავწვათ?
კი

-
GIRA
- იეტი
- Posts: 1127
- Joined: 24 ივლ 2008, 09:59
- Location: tbilisi
-
Contact:
Post
by GIRA » 02 აპრ 2009, 22:01
qvevri
ის, რაც დაწერე წითელი ასოებით, ნამდვილია?
მე მეგონა წარმართული რიტუალი იყო და რამდენი წელია ბავშვებს ეზოში სულ წკეპლით დავდევ ხოლმე ჭიაკოკონობაზე:lol:
ნამდვილად იცი, რომ ეგერეა?
ძალიან დამაინტერესა და ჩვენს მოძღვარს უნდა ვკითხო.
პ.ს. 7 გზის ზეთის ცხებაზე ვერ გნახე მცხეთაში და არ იცოდი თუ რავა?

მამოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი(ძუძუთმპყრობელი)
-
ლეონტი
- იეტი
- Posts: 4805
- Joined: 26 მაი 2007, 22:48
- Location: ღურბელი
-
Contact:
Post
by ლეონტი » 02 აპრ 2009, 22:42
ჭია-კოკონობა გახლავთ წარმართული გაზაფხულის ბუნიობის დღესასწაული გამოძახილი, რომელიც, ისე როგორც სხვა ბევრი მსგავსი მაგიური რიტუალი ვითომდა გაქრისტიანებული სახით შემოგვრჩა.
რეალურად კი ამ ღრიანცელს ვნების შვიდეულის მძიმე მარხვაში არავითარი საღვთისმეტყველო საფუძველი არ გააჩნია და არც ძველ მამებთან შემხვედრია რაიმე მის შესახებ.
მაშინ როცა ქრისტიანები ქრისტესთან ერთად თანა ევნებიან,დიდი მარხვის ბოლო კვირაში, ვნების შვიდეულში, დაუცადებელად ლოცულობენ და მძიმედ მარხულობენ, მსუბუქ ნიავქარს აყოლილი ხალხი ცეცხლზე დახტუნაობს ღრიანცელ-მუჯლუგუნებით, უჯერო სიცილ -კისკისით, ყირაობით.
მე მივესალბები საბურავების გადამამუშავებელი ეკოკომბინატის პროექტს გიურჯისტანში.
Last edited by
ლეონტი on 02 აპრ 2009, 22:56, edited 1 time in total.
-
GAMARJOBA SAKARTVELO
- იეტი
- Posts: 16569
- Joined: 20 ივლ 2007, 03:45
- Location: RA TQMA UNDA, SAKARTVELO
Post
by GAMARJOBA SAKARTVELO » 02 აპრ 2009, 22:45
ლეონტი wrote:
მე მივესალბები საბურავების გადამამუშავებელი ეკოკომბინატის პროექტს გიურჯისტანში.
ეუფ, ყველაფერი კგ თქვი, მაგრამ გადამუშავებაში თუ საბურავების დაწვას გულისხმობ, ვერ დაგეთნხმები, რა.
საშინელებაა მათი დაწვა
მე ვყიდულობ ქართულ ნაწარმს
და ამით ჩემიანებს ვეხმარები
-
ლეონტი
- იეტი
- Posts: 4805
- Joined: 26 მაი 2007, 22:48
- Location: ღურბელი
-
Contact:
Post
by ლეონტი » 02 აპრ 2009, 22:50
GAMARJOBA SAKARTVELO wrote:ლეონტი wrote:
მე მივესალბები საბურავების გადამამუშავებელი ეკოკომბინატის პროექტს გიურჯისტანში.
-
GIRA
- იეტი
- Posts: 1127
- Joined: 24 ივლ 2008, 09:59
- Location: tbilisi
-
Contact:
Post
by GIRA » 03 აპრ 2009, 00:20
ლეონტი
რაღაც მეც ასე მგონია, რომ არაფერი საერთო არ უნდა ჰქონდეს ჭეშმარიტ ანუ მართლმადიდებლურ ქრისტიანულთან, საერთო, ჭიაკოკონობას.
მე და ქვევრის საერთო მოძღვარი, არქიმანდრიტი ლაზარე, სულ გვეუბნევა ხოლმე, რომ ერისკაცულ ცხოვრებაში ძნელია, მაგრამ ეცადეთ, რომ ვნების შვიდეულის დროს, დროის მაქსიმალური მონაკვეთი ეკლესიაში გაატაროდ მრევლთან ერთად ლოცვაშიო.
ბოდიშს ვიხდი ყველასთან, მაგრამ უცნაურმა ფიქრებმა ამიტანა..........
რამე სექტამ ხომ არ შემოაღწია კარავზე

მამოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი(ძუძუთმპყრობელი)
-
GIRA
- იეტი
- Posts: 1127
- Joined: 24 ივლ 2008, 09:59
- Location: tbilisi
-
Contact:
Post
by GIRA » 03 აპრ 2009, 00:34
ხო, მართლა სულ დამავიწყდა, რომ დამეწერა. ისე დამაინტერესა ამ თემამ, რომ აუცილებლად ვკითხავ კომპეტენტურ პირებს.
თუმცაღა ეს ფორუმი მართლმადიდებლური პროფილის არ არის, მაგრამ მაინც.............
მამოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი(ძუძუთმპყრობელი)
-
qvevri
- ქვევრი
- Posts: 7185
- Joined: 13 მაი 2007, 22:57
Post
by qvevri » 03 აპრ 2009, 09:03
ჭიაკოკონა წაემოადგენს არა წარმართული დროიდან მომდინარე რიტუალს არამედ სწორედ იმას რაზეც მე მქონდა საუბარი. არ არსებობს თუნდაც ერთი დამადასტურებელი საბუთი იმიას, რომ ეს არის წარმართულ-ცეცხლთაყვანისტურ-მაზდეიანური რიტუალი. შესაძლოა ადრე არსებობდა კიდეც ცეცხლთაყვანისცემის მიმდევარი ხალხი და აქედან გამომდინარე ისინი აღასრულებდნენ კიდეც რაღაც ამდაგვარს, მაგრამ დღევანდელი ჭიაკოკონა, რომლის არსიც შეცვლილია წარმოადგენს ქრისტიანულ საფუძველზე შექმნილ საერო ადათწესს. მისი აღსრულება არავითარ აუცილებლობას არ წარმოადგენს და ვისაც სურვილი არა აქვს შეიძლია არ მიიღოს მონაწილეობა მასში. რაც შეეხება იმას რაზეც საუბრობს ლეონტი: ერთ რამეში ვეთანხმები, რომ დღეც ჭიაკოკონა მართლაც ღრიანცელის საგნად არის გადაქცეული, მაგრამ ეს ყოველივე ადრე ასე არ იყო, არამედ იგი ქრისტიანულ ჩარჩოებში იყო მოქცეული. ამ ყველაფრის საფუძველი, როგორც არა ერთ ეთნოგრაფიულ ჩანაწერებში წამიკითხია და დავრწმუნებულვარ არის ბზისა და ვაზის წალამის დაწვა და არა მუჯლუგუნებისა თუ ტლინკების ყრა. თუ ეს ყველაფერი დღეს დამახინჯებულია ისევე როგორც თითქმის ყველაფერი ეს იმას არ ნიშნავს, რომ ადრეც ესე იყო.
-
GAMARJOBA SAKARTVELO
- იეტი
- Posts: 16569
- Joined: 20 ივლ 2007, 03:45
- Location: RA TQMA UNDA, SAKARTVELO
Post
by GAMARJOBA SAKARTVELO » 03 აპრ 2009, 10:19
ქვვერი
წინა წლის ბზა უწინ ბზობის შემდეგ იწვებოდა და
არა, ახლანდელივით ბზობა დღეს?
GIRA wrote:
ბოდიშს ვიხდი ყველასთან, მაგრამ უცნაურმა ფიქრებმა ამიტანა..........
რამე სექტამ ხომ არ შემოაღწია კარავზე

მეც ეგრე ვფიქრობ, მგონი, რაღაც სექტამ შემოაღწია, ალქაჯების და მაგათ წკეპლა თუ დააფრთხობს
მე ვყიდულობ ქართულ ნაწარმს
და ამით ჩემიანებს ვეხმარები
-
qvevri
- ქვევრი
- Posts: 7185
- Joined: 13 მაი 2007, 22:57
Post
by qvevri » 03 აპრ 2009, 12:01
GAMARJOBA SAKARTVELO wrote:ქვვერი
წინა წლის ბზა უწინ ბზობის შემდეგ იწვებოდა და
არა, ახლანდელივით ბზობა დღეს?
GIRA wrote:
ბოდიშს ვიხდი ყველასთან, მაგრამ უცნაურმა ფიქრებმა ამიტანა..........
რამე სექტამ ხომ არ შემოაღწია კარავზე

მეც ეგრე ვფიქრობ, მგონი, რაღაც სექტამ შემოაღწია, ალქაჯების და მაგათ წკეპლა თუ დააფრთხობს
ბზობა არის აღდგომის წინა კვირას ხოლო ჭიაკოკონა კი უახლოვეს ოთხშაბათს. ძველ ბზას სამი დღე ინახავ და შემდეგ წვავ ჭიაკოკონაში.
-
GIRA
- იეტი
- Posts: 1127
- Joined: 24 ივლ 2008, 09:59
- Location: tbilisi
-
Contact:
Post
by GIRA » 03 აპრ 2009, 12:02
GAMARJOBA SAKARTVELO
მეც ეგრე ვფიქრობ, მგონი, რაღაც სექტამ შემოაღწია, ალქაჯების და მაგათ წკეპლა თუ დააფრთხობს
კომენტარის გარეშე დავტოვებ, ამ შენს ორ აზროვან გამოხმაურებას.(დიიდი წერტილით)
მამოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი(ძუძუთმპყრობელი)
-
ZVIOSULI
- უსათუთესი
- Posts: 5090
- Joined: 16 ნოე 2006, 17:16
- Location: ზუპარკი
-
Contact:
Post
by ZVIOSULI » 03 აპრ 2009, 12:11
ეხლა დავიწყოთ იმით რომ 1 ადგილი შევარშიოთ
შესაბამისი ადგილი
სიტყვა შესაბამისი სრუილი სინაღდის დატვირთვით
და შემდეგ ტრადიციად ვაქციოდ მაგ ადგილზე ცეცხლკოკონობა
ვაზს დაბზას კი ჩვენ არ ვსხლავთ
ვისაც აქვს - გეიხაროს მოიტანოს
აბა, დავიწყეთ - ადგილის ვერსიებზე ვფიქრობთ!!!
რამე ისეთი - მუხტიანნი ადგილი გვინდა თ\ბილისის შემოგარენ ახლობლობაში, მთის ქრდიც მშვენიერი იქნებოდა
მტაწმინდის თავზე მაგალიტად, იქ სადაც პარის ტერიტორია არ ვრცელდება..........
თუ ჩვენი რაობა ფულზეა დამოკიდებული, რანი ვართ ჩვენ?!

-
GAMARJOBA SAKARTVELO
- იეტი
- Posts: 16569
- Joined: 20 ივლ 2007, 03:45
- Location: RA TQMA UNDA, SAKARTVELO
Post
by GAMARJOBA SAKARTVELO » 03 აპრ 2009, 15:14
GIRA wrote:GAMARJOBA SAKARTVELO
მეც ეგრე ვფიქრობ, მგონი, რაღაც სექტამ შემოაღწია, ალქაჯების და მაგათ წკეპლა თუ დააფრთხობს
კომენტარის გარეშე დავტოვებ, ამ შენს ორ აზროვან გამოხმაურებას.(დიიდი წერტილით)
ეს ჩემი 1აზროვანი გამოხმაურება იყო - იუმორი
ZVIOSULI wrote:ეხლა დავიწყოთ იმით რომ 1 ადგილი შევარშიოთ
შესაბამისი ადგილი
აბა, დავიწყეთ - ადგილის ვერსიებზე ვფიქრობთ!!!
რამე ისეთი - მუხტიანნი ადგილი გვინდა თ\ბილისის შემოგარენ ახლობლობაში, მთის ქრდიც მშვენიერი იქნებოდა
ზვიკოკონა,
იხილე ბმული:
http://karavi.caucasus.net/viewtopic.php?t=3211
თემა გახსნილია "სამომავლო" გეგმებში"
მე ვყიდულობ ქართულ ნაწარმს
და ამით ჩემიანებს ვეხმარები
-
GIRA
- იეტი
- Posts: 1127
- Joined: 24 ივლ 2008, 09:59
- Location: tbilisi
-
Contact:
Post
by GIRA » 03 აპრ 2009, 15:25
ისე, დამაინტერესა ამ თემამ, რომ როგორც ზემოთ აღვნიშნე, მოვიკითხე კომპეტენტურ პირებთან.
გიორგი, იგივე ქვევრი, იგივე ჩემი სულიერი ძმა

სრულიად მართალი ყოფილა, რაც ძალიან გამიხარდა. მე მის პოსტებს გულისყურით ვკითხულობ ხოლმე!!!!!!!!!
არანაირი კავშირი არ ჰქონია ჭიაკოკონობას არც ცეცხლთაყვანისმცემლობასთან, არც დემონებთან, არც ეშმაკებთან და რაც ყველაზე მთავარია, არც ეშმაკუნებთან და მათ რიტუალებთან
ეს ყოფილა ნამდვილი, ქართული, გლეხური ტრადიცია ვაზის წანასხლავის უბრალოდ დაწვისა და სავარგულის გამოსუფთავებისა.
მადლობელი ვარ.
მამოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი(ძუძუთმპყრობელი)